[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″][et_pb_row column_structure=”1_4,1_4,1_4,1_4″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”http://kurcaovi.hu/wp-content/uploads/2020/07/308526213_10217867561240119_4356377110265511215_n.jpg” title_text=”308526213_10217867561240119_4356377110265511215_n” _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”http://kurcaovi.hu/wp-content/uploads/2022/10/IMG20221010104054-scaled.jpg” title_text=”IMG20221010104054″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”http://kurcaovi.hu/wp-content/uploads/2022/10/IMG20220907090141-scaled.jpg” title_text=”IMG20220907090141″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”http://kurcaovi.hu/wp-content/uploads/2022/10/IMG20221011094056-scaled.jpg” title_text=”IMG20221011094056″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”|0px||||” width=”89.3%”]
A csoportban dolgozó óvodapedagógusok:Szécsényiné Ádók Szilvia
Ráczné Purgel Ilona
Pedagógiai asszisztensünk: Orosz Anita
Dajka nénink: Bánfi Antalné-Ági néni
Nevelőmunkánkban azt valljuk, hogy:
„Minél több szeretet és jóság sugárzik belőled,
annál több áramlik rád vissza”
(Sigmund Freud)
A csoportunkba 24 kisgyermek jár majd, ebből 16 fiú, és 8 lány. A gyermekek nagy része családból, 7 fő pedig bölcsődéből érkezett az óvodába.
A csoportba járó gyermekek életkora: 2,5 év, jelenleg 4 fő töltötte be a 3. életévét.
A csoportunkba folyamatosan szoktatjuk be a gyermekeket, a teljes létszámot a következő félévben fogjuk elérni. Nagy hangsúlyt fektetünk az egyéni bánásmód elvére.
A gyermekek harmonikus fejlődése érdekében mind a négyen igyekszünk megtalálni az összhangot, hogy minél hatékonyabban tudjuk a munkánkat végezni. A beszoktatás ideje alatt megismerkednek a gyermekek az óvodai környezettel, társaikkal és az itt dolgozó felnőttekkel. Megismerik a csoportban lévő szokásokat, szabályokat és a napirendet.
Az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze a játék, mely segíti a gyermeket a megismerésben, elfogadásban. Elősegíti a testi, lelki, szociális fejlődésüket. Elsajátítják a játékok funkcióit, rendeltetésszerű használatát. Megtanulnak nem csak egymás mellett, hanem egymással is játszani. Tevékenységközpontú programunknak megfelelően játékos tevékenykedtetéssel, mozgással, zenével, dalos játékokkal, versekkel, mesékkel segítjük a gyermekek kommunikációjának, és együttműködésének megalapozását. Közösen átélt élményekkel, programokkal színesítjük az óvodai mindennapokat.
Csoportszobánkat esztétikusan, barátságosan, a gyermekek életkori sajátosságainak megfelelően rendeztük be. Igyekszünk nyugodt, családias, bizalomteljes, vidám légkört teremteni.
Megfelelő tárgyi felszereltségünk segítségével, érdeklődést felkeltő képességfejlesztő játékszerekkel megteremtjük a nyugodt, fejlesztő játék feltételeit, biztosítjuk a szabadjáték lehetőségét. Különös gondot fordítunk, olyan pedagógiai eszköztár létrehozására, amely kiválóan alkalmas a tevékenykedő, differenciált, egyéni fejlesztésre is.
A gyermekeink szüleivel segítő, empatikus, jó kapcsolatot szeretnénk kialakítani. Lehetőséget teremtünk, hogy betekinthessenek a gyermekeik mindennapjaiba, fejlődésébe, óvodai életébe.
Célunk, és legfőbb törekvésünk a jövőben, hogy a csoportunkba boldog, alkotni képes, szerethető, harmonikusan, optimálisan fejlődő gyermekek járjanak.
CSOPORTOT ÉRINTŐ HAVI ESEMÉNYNAPtár
Szeptember
Óvodások lettünk! Ismerkedés az óvoda dolgozóival, az óvoda
játékaival az udvaron, csoportban.
Napirendi szokások fokozatos kialakítása. Az öltözködés, mosdás,
étkezés fontossága.
Társas kapcsolatok alakulásának, a gyerekek játéktevékenységének
megfigyelése, egyéni megnyilvánulások segítése, bátorítása. Érzelmi
biztonság kialakítása.
Beszélgetések, megnyugtató testközeli játékkal, mondókával, énekkel,
mozgásos játékkal, bábbal. Játékukba kapcsolódás.
Látogatás az óvoda más csoportjaiba, helyiségeibe, ismerkedés az
óvoda dolgozóival.
1. Boldogságóra: Boldogságfokozó hála
Október
Folyamatosan fogadjuk a csoportunkba újonnan érkező gyermekeket.
Őszi időjárás, ősz színeinek megfigyelése.
Udvari játék közben levelek, termések gyűjtése (dió,gesztenye)
Gyümölcssaláta, zöldségsaláta kóstolása.
Jeles nap: Október 04. Állatok világnapja
2.Boldogságóra: Optimizmus gyakorlása
November
Jeles nap: Márton-Nap (Liba-hét)
A biztonságos közlekedés gyakorlása a séták során.
Egészségvédelem, testápolás, öltözködés.
"Tök jó"-hét. Töklámpás faragás
Megismerem magamat-testrészek, érzékszervek.
3.Boldogságóra: Kapcsolatok ápolása.
December
Család. Családtagok: apa, anya, gyermek. Összetartozás érzése.
Jön a Mikulás- vendégül látása, süteménysütés.
Készülődés a Karácsonyra. Munkadélután megtartása közösen a
szülőkkel.
Karácsonyi Ünnepségünk megtartása.
4. Boldogságóra. Boldogító jócselekedetek.
Január
Élmények az ünnepekről és az otthon töltött időről.
Téli időjárás, öltözködés.
Téli örömök: Szánkózás, hóember készítése.
A madarakról való folyamatos gondoskodással (madáretetés)
a természet szeretetére nevelés.
5. Boldogságóra: Célok kitűzése és elérése.
Február
Ház körül élő állatok. Megfigyelésük természetes környezetükben.
Télűzés, maskarázás, farsangi mulatság.
Farsangi készülődés, néphagyományok felelevenítése.
6. Boldogságóra: Megküzdési stratégiák.
Március
Tavaszi időjárás megfigyelése.
Séták alkalmával az óvodánk környékének kertjeinek megfigyelése.
Jeles nap: Március 15. (megemlékezés)
Nemzeti hovatartozás érzésének erősítése, ismeretszerzés
könyvnézegetéssel, beszélgetések. Jelképek: zászló, kokárda.
Tavaszi virágok.
Jeles Nap: Március 22. Víz világnapja
7. Boldogságóra: Apró örömök élvezete.
Április
Tavasz ébredése, természet változása.
Az ébredő természet jelenségeinek természetes környezetben való
érzékeltetése.
Nagyszülők napja: Nagyszülők vendégül látása
Húsvéti népszokások.
A húsvéti jelképek megismerése- tojás, nyúl, csibe, bárány
Jeles nap: Április 22. Föld napja
8. Boldogságóra: Megbocsátás
Május
Tavasz. Megjöttek-e már a gólyák és a fecskék?
Tavaszi zöldségek
Kiscsoportban az évzáró és az Anyák napja közös szervezésű:
az év közben tanult versek, dalok bemutatása a családoknak.
Jeles nap: Május 10. Madarak és fák napja
9.Boldogságóra: Testmozgás
Június
Családi nap megtartása.
A homok, tulajdonságai. Homokvár készítése.
Egészséghét: Vitaminok fontossága.
10. Boldogságóra: fenntartható boldogság.
Július
Intézményünk nyári takarítás miatt zárva tart. Nyitás 2023. augusztus 01.-án.
Augusztus
Labdajátékok, Ovi foci pálya felfedezése.
Az udvar adta lehetőség szerinti mászókázás, csúszdázás.
Ha a lehetőség megengedi, pancsolás a medencében.
Motorozás az Ovi faluban.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]