Facebook oldalunk

„Fent a felhő szélén egy angyal mindent lát, hogy a világot a Földön gyerekek rajzolják. Kicsiny, hegyezetlen, színes ceruzák.”

A csoportban dolgozó óvodapedagógusok: Szécsényiné Ádók Szilvia, Ráczné Purgel Ilona. Dajka: Rehák Réka.

A csoportunkba 21 kisgyermek jár majd, ebből 9 fiú, és 12 lány. A gyermekek nagy része családból érkezett, 2 kisgyermek a csoportját ismétli, 3 fő pedig bölcsődéből érkezett az óvodába. A csoportba járó gyermekek életkora: 2,5 év, jelenleg 2 fő töltötte be a 3. életévét. A csoportunkba folyamatosan szoktatjuk be a gyermekeket, a teljes létszámot a következő félévben fogjuk elérni. A mindennapokban Lekrinczki Kitti néni is segíti mindezt. A beszoktatást türelmesen, megértően végezzük, gondot fordítunk az egyéni bánásmódra. Négy felnőtt dolgozik a csoportban, teljesen új összetételben, igyekszünk megtalálni az összhangot, hogy hatékonyan tudjuk a munkánkat közösen végezni, a gyermekek harmonikus fejlődése érdekében. Célunk, hogy szeretettel, megértő pedagógusi attitűddel megkönnyítsük a gyermekek számára az óvodai életbe való beilleszkedést, megszerettessük velük az óvodát, és majd a csoportból igazi közösséget varázsoljunk. Személyes példaadásunkkal is neveljük a gyermekeket a különbözőségek elfogadására, a türelemre, toleranciára. Mi felnőttek biztosítjuk a gyermekeknek, az életkoruknak és egyéni fejlettségüknek megfelelően az inger gazdag környezetet, a sokszínű, változatos lehetőségeket, hogy pozitív szemléletű, a világra nyitott emberekké váljanak. Tevékenységközpontú programunknak megfelelően játékos tevékenykedtetéssel, mozgással, zenével, dalos játékokkal, versekkel, mesékkel segítjük a gyermekek kommunikációjának, és együttműködésének megalapozását. Közösen átélt élményekkel, programokkal színesítjük az óvodai mindennapokat. A megújult, komfortos csoportszobát esztétikusan, barátságosan, a gyermekek életkori sajátosságainak megfelelően rendeztük be. Igyekszünk nyugodt, családias, bizalomteljes, vidám légkört teremteni. Megfelelő tárgyi felszereltségünk segítségével, érdeklődést felkeltő képességfejlesztő játékszerekkel megteremtjük a nyugodt, fejlesztő játék feltételeit, biztosítjuk a szabadjáték lehetőségét. Különös gondot fordítunk, olyan pedagógiai eszköztár létrehozására, amely kiválóan alkalmas a tevékenykedő, differenciált, egyéni fejlesztésre is. A gyermekeink szüleivel segítő, empatikus, jó kapcsolatot szeretnénk kialakítani. Lehetőséget teremtünk, hogy betekinthessenek a gyermekeik mindennapjaiba, fejlődésébe, óvodai életébe. Célunk, és legfőbb törekvésünk a jövőben, hogy a csoportunkba boldog, alkotni képes, szerethető, harmonikusan, optimálisan fejlődő gyermekek járjanak.

Csoportot érintő havi eseménynaptár

Szeptember

  • Óvodások lettünk! Ismerkedés az óvoda dolgozóival, az óvoda játékaival az udvaron, csoportban.
  • Napirendi szokások fokozatos kialakítása. Az öltözködés, mosdás, étkezés fontossága.
  • Társas kapcsolatok alakulásának, a gyerekek játéktevékenységének megfigyelése, egyéni megnyilvánulások segítése, bátorítása.
  • Érzelmi biztonság kialakítása. Beszélgetések, megnyugtató testközeli játékkal, mondókával, énekkel, mozgásos játékkal, bábbal. Játékukba kapcsolódás.
  • Látogatás az óvoda más csoportjaiba, helyiségeibe, ismerkedés az óvoda dolgozóival.
  • Jeles nap: Szeptember 30. Népmese világnapja –Bábelőadás megtekintése

Október

  • Folyamatosan fogadjuk a csoportunkba újonnan érkező gyermekeket.
  • Ősz színeinek megfigyelése.
  • Őszi időjárás (eső, szél, korai sötétedés, hűvösebb idő), öltözködés.
  • Udvari játék közben levelek, termések gyűjtése (dió, gesztenye) válogatások, rakosgatások.
  • Érzékelő játékok.
  • Ismerkedés az őszi gyümölcsökkel, zöldségekkel. (alma, körte, szőlő, szilva, dió, répa, káposzta)
  • Gyümölcssaláta, zöldségsaláta kóstolása.
  • Jeles nap: Október 4. Állatok világnapja

November

  • Jeles nap: Márton-Nap, játékos délelőtt eltöltése együtt a szülőkkel.
  • Öltözködések alkalmával a főbb testrészek megismerése.
  • Test ápolása, tisztán tartása. Egészség, betegség. Zsebkendőhasználat.
  • Az orvos gyógyító munkája.
  • Közlekedés Gyalogos közlekedés, közlekedési szabályokkal való ismerkedés, balesetvédelem.
  • A biztonságos közlekedés gyakorlása a séták során.

December

  • Család. Családtagok: apa, anya, gyermek. Összetartozás érzése.
  • Ünnepek: Mikulás, Luca nap
  • Adventi naptár és gyertyagyújtás élménye.
  • Luca napi búza hajtatása.
  • Készülődés a Karácsonyra. Munkadélután megtartása közösen a szülőkkel.
  • Karácsonyi Ünnepségünk megtartása.

Január

  • Élmények az ünnepekről és az otthon töltött időről.
  • Téli időjárás, öltözködés
  • Tapasztalják meg a hideg idő és a meleg öltözködés összefüggését. Téli ruhadarabok megnevezése.
  • Téli örömök: kellemes téli örömökben, élményekben részesítés- játékok. Szánkózás, hólapátolás, söprés, hóember készítése, jég taposása, játék a hóban- hógolyózás, csúszkálás, nyomok a hóban.
  • Természetes környezet megfigyelése. A téli táj jellemzői. A hó hullásának, színének érzékeltetése. (jég, zúzmara, dér, jégvirág, ónos eső, hó)
  • Madárvédelem. Ismerkedés a télen itt telelő madarakkal. A madarakról való folyamatos gondoskodással (madáretetés) a természet szeretetére nevelés.

Február

  • Ház körül élő állatok. Megfigyelésük természetes környezetükben. Ismerjék meg, nevezzék meg őket. Figyeljék meg hangjukat, mozgásukat.
  • Farsangi mulatság csoportszoba díszítése.

Március

  • Tavasz, kora tavaszi virágok. Megfigyelések az óvodánk környékének kertjeiben.
  • Jeles nap: Március 15. (megemlékezés) Nemzeti hovatartozás érzésének erősítése, ismeretszerzés könyvnézegetéssel, beszélgetések. Jelképek: zászló, kokárda.
  • Tavaszi időjárás elemei: napsugár, hosszabb nappalok, melegedő föld, levegő.
  • Csalóka időjárás. Az időjárás jelenségeiben a különbség felismerése a télhez viszonyítva- olvadó tócsák a melegebb napsütés hatásai.
  • Összehasonlítás: a hó fehér, a talaj barna, a jégen csúsztunk, most sárban tocsogunk.
  • Jeles Nap: Március 22. Víz világnapja

Április

  • Tavasz ébredése, természet változása. Az ébredő természet jelenségeinek természetes környezetben való érzékeltetése. A kibúvó kis rügyek, zöldülő füvek, virágok megfigyelésével a tavasz szépségének megláttatása, a természeti valóság felfedezésének öröme.
  • Húsvéti népszokások. A húsvéti jelképek megismerése- tojás, nyúl, csibe, bárány.
  • Találkozás élő nyuszival, kiscsibével, báránnyal (nagyszülő, szomszéd, vagy az óvodában)
  • Jeles nap: Április 22. Föld napja
  • Nagyszülők napja: nagyszülők meghívása délelőtt

Május

  • Tavaszi virágok a kertben. Séta óvodánk környékén. A fű zöldül, a fák rügyeznek, virágoznak.
  • Anyák napjára készülünk, Édesanyák köszöntése.
  • Kiscsoportban az évzáró és az Anyák napja közös szervezésű: az év közben tanult versek, dalok bemutatása a családoknak.
  • Megjöttek-e már a gólyák és a fecskék? Madárfészkek felkeresése, megfigyelése.
  • A tavasz színei, illata, hangjai. Játék a tavaszi természetes környezetben.
  • Jeles nap: Május 10. Madarak és fák napja

Június

  • Zöldségfélék: retek, hagyma. A zöldségfélék megtekintése veteményes kertben.
  • Gyümölcsök: cseresznye, eper kóstolása.
  • Egészséghét: Vitaminok fontossága.

Július

  • A homokozóban vízzel és homokkal sárkészítés, gyurmázás, díszítés kaviccsal, terméssel. A finom, szemcsés homok szitálása, süteményezés, főzőcske; Homokvár készítése.
  • Labdajátékok, Ovi foci pálya felfedezése.
  • Az udvar adta lehetőség szerinti mászókázás, csúszdázás. Ha a lehetőség megengedi, pancsolás a medencében. Motorozás az Ovi faluban.

Augusztus

  • Intézményünk nyári takarítás miatt zárva tart. Nyitás 2019. szeptember 2-án.

Készítette: Ráczné Purgel Ilona óvónő és Szécsényiné Ádók Szilvia óvónő.

 
Tetejére