Kisvakond csoport
A Kurca-parti Óvoda Kisvakond kiscsoportjának gyermekei folyamatosan alkalmazzák, – ha szükséges a felnőttek segítsége által- az eddigi Boldogságórákon hallott pozitív viselkedésmódokat. Visszaemlékeznek, gyakorolják, erősítik, rögzítik maguknak, egymásnak. Nagyon szeretik és igénylik az eddig elhangzott meséket.
E hónap témája, igen nehéznek bizonyult az életkori sajátosságuk következtében. Mindezt, illetve a csoport ismeretében állítottuk össze a tevékenységeket.
A könyvben javasoltak alapján sikerült a megvalósulás
- Kiszabadítottuk kedvenc játékainkat. Megküzdöttük egyénileg, illetve együtt közösen az elénk tárult akadályokat.
- Toronyépítés is létrejött Jancsi bohóc Cirkuszában – az aktualitásnak megfelelően. Még R. bácsi is kedvet kapott, örömmel segített nekünk, hogy minél magasabb és stabil tornyok épülhessenek.
- Bezzeg Andrea : Aranykulcs c. meséjét többször hangzott el a hónapban.
Továbbá:
- Beszélgettünk arról, hogy kik adhatnak nekünk példát megküzdésből.
- Beszélgettünk e fogalomról.
- Pl.: szüleink, nagyszüleink.
- Farsang alkalmából papírtányér bohócokat készítettünk. A hiányzó, beteg gyermekeket is megleptük egy-egy „Jancsi-bohóccal”.
- Farsangi ünnepség, jelmezek kapcsán, beszélgettünk az ismert mesék főszereplőiről, pozitív tulajdonságaikról. Mitől, miért, mivel mutatnak nekünk példát? – rávezetés -.
Szivárvány csoport
A Kurca-parti Óvoda Szivárvány nagycsoportjában sokat beszélgetünk az egymás iránti toleráns viselkedésről, a befogadás, elfogadás napi szinten van jelen a gyerekek mindennapjaiban. Több drámajátékon, helyzetgyakorlaton keresztül igyekeztünk megtapasztaltatni, hogy a kirekesztettség, a bántás, csúfolódás milyen rossz érzés lehet, milyen fontos, hogy kifejezzük, mások számára is érthetővé tegyük érzéseinket. Mindenkinek más megoldási stratégia kifejlesztésére van szüksége a sikeres beilleszkedéshez, a közösségben való alkalmazkodáshoz.
A könyvben ajánlott tevékenységeken és játékokon kívül ellátogattunk a szomszédos Gondozási Központba, ahol az idősek fonállal kapcsolatos tevékenységeit (felfejtés, gombolyítás, kötés, horgolás) figyelhettük meg. Cserében megmutattuk, hogy milyen ügyesen szövünk, fonunk, körmöcskézünk, a tőlük kapott fonalakat hogyan használjuk fel. A program mindkét fél nagy megelégedésére szolgált, értelmet, lendületet adott ezen tevékenységek folytatásához, a további együttműködéshez. Csoportunkban kedveltek ezek a tevékenységek. A gyerekek kitartóan alkalmazzák a tanult technikákat, kreatív alkotásokat létrehozva. A farsangon lehetőségünk nyílt jelmezekben „más bőrébe bújni”, kis időre mesehőssé válni. Beszélgetéseink során mindenkinek nyilvánvalóvá vált, hogy kinek milyen tevékenységek jelentik a feloldást, ellazulást, mitől érezzük jobban magunkat egy feszült helyzetben. A leghatékonyabb megoldás a gyerekek szerint az ölelés. Ezt a munkafüzet feladatlapjának színezésével is megerősítettük. Örömmel játszottuk el Bagdi Bella: Ellazulni jaj de jó című dalát többször is, rajta keresztül gyakorolva a megfeszítem-elengedem feszültségoldó technikát.