Kisvakond csoport
Nagy öröm számunkra, hogy a 2019/2020-as Nevelési évünkre is sikeresen megnyertük a Boldog Óvoda pályázatot, így immár a szegvári Kurca-parti Óvoda Kisvakond csoportja második évben gyakorolja eme program pozitív értékeit.
A mai nap meglepetéseként vezettem fel az 1. Boldogságóra témáját, a HÁLA GYAKORLÁSÁT.
A gyermekek izgatottan várták tevékenységeinket, amikor is a Boldogságóráink „hívószavát” megtekintették: a „szeretet lángját”.
Resztoratív – körben, egymás türelmes meghallgatásával, spontán és irányított kérdésekkel felelevenítettük Bezzeg Andrea : A Hálafa története c. meséjét, majd elmeséltem a gyermekek részére. -Nagyon jó érzés volt számomra, hogy emlékeztek erre a mesére.-
Többször kérték a mesét, 3. alkalommal szabadjátékuk alkalmával, időnkénti felnőtt segítséggel mesélték el egymásnak. Egyik kedvencükké vált.
Ezt követően, beszélgettünk a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve a hála fogalmáról, majd egyénenként megfogalmazták, hogy ők kinek hálásak, s miért, majd le is rajzolták mindezt! Így jött létre a mi kis HÁLATABLÓNK, melyet az elkészülte után megtekintettünk. Egyénenként a gyermekek gyakorolhatták az önkifejezésüket, sikerélményhez jutottak. A bátortalanabb gyermekek is- kortárs/felnőtt ösztönzés hatására –megnyilvánultak.
Szép nap, ölelj most át engem c. hónap-dalára közösen mozogtunk, táncoltunk, énekeltünk, egy felhőtlen, örömteli légkör hatotta át a csoportunkat.
Fantáziájuk, empátiájuk, toleranciájuk, társas kapcsolataik erősödtek a nap folyamán a közös tevékenységeink során.
Mazsola csoport
Boldogságóra programhoz csatlakozva, megbeszéltük a hála fogalmát milyen érzés hálásnak lenni, milyen érzés boldognak lenni, egy „símogatást” adtunk körbe amely során, minden gyermek arcára mosolyt csaltunk! Boldogság várat építettünk a nap folyamán, ezután elkészítettük a mi Hála-tablónkat egy napocskát, ami mosolyogva süt le ránk!
Szivárvány csoport
A szegvári Kurca-parti Óvoda Szivárvány kiscsoportjában a beszoktatás időszakát éljük 20 gyermek befogadásával, megismerésével. Kölcsönösen „tanuljuk” egymás reakcióit, ismerkedünk az óvodai környezettel, szokásrendszerrel, a felnőttekkel, az óvodai követelményekkel, elvárásokkal. Több gyermek még sírva válik el szüleitől, de játékos módszerekkel törekszünk érdeklődésük, figyelmük lekötésére, elterelésére. Nagyobb alkotó folyamatokra még nem képesek, de a csoportba érkező társaikat örömmel fogadják, öleléssel üdvözlik, így fejezve ki egymáshoz való ragaszkodásukat, szeretetüket, hiszen többen közülük még nem beszélnek, így számukra ezek az érzelmi megnyilvánulások különösen fontosak. A napocska szimbólumot mi készítettük, énekelve állták körül, egymás nevének, jelének elmondásával erősítjük bennük a közösséghez való tartozás érzését. Valamennyien hálásak vagyunk alakuló kis közösségünkért, melyet reményeink szerint a boldogságórák hatékonyan segítenek.